Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Aπάντηση σε σχόλια σχετικά με τη δράση της ομάδας στις 10/12/15.




Το κείμενο αποτελεί απάντηση σε σχόλια που λάβαμε ως προς τη δράση της ομάδας στις 10/12/15.
  Θα θέλαμε να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα σχετικά με την παρέμβασή μας στο Chaplin΄s μετά το ομοφοβικό-σεξιστικό περιστατικό που έλαβε χώρα στις 3 Δεκέμβρη.


  Πρώτον, το Chaplin's συνεχίζει τον τραμπουκισμό με τον ιδιοκτήτη αυτή τη φορά να τοποθετείται δημόσια παραπληροφορώντας, συκοφαντώντας και δυσφημίζοντας  τη δράση της ομάδας. Σε σχόλιά του στη σελίδα μας δε διστάζει να στοχοποιήσει συγκεκριμένο άτομο βάζοντας τα αρχικά του (όνομα και επίθετο) χαρακτηρίζοντας τον ως "τον υποκινητή μας". Η πράξη αυτή έχει σκοπό να εκφοβίσει τα άτομα τα οποία αντιδρούν στο σεξισμό και την ομοφοβία. Είναι σαν να λέει "πρόσεχε τι λες και κάνεις γιατί ξέρουμε ποια/ος είσαι". Η πραγματικότητα  διαστρεβλώθηκε καθώς δράσαμε συλλογικά δείχνοντας πως ο σεξισμός και η ομοφοβία δεν χωρούν πουθενά και ότι καμία/κανένας δεν είναι εκτεθειμένη/ος σε μάτσο ετεροκανονικές συμπεριφορές. Καταγγέλουμε τον τραμπουκισμό αυτό και απαντάμε πως οι δράσεις μας δεν υποκινούνται από άτομα-ηγέτες-αρχηγούς αλλά συναποφασίζονται  από συλλογικές  διαδικασίες με όλες/όλους/όλα να έχουμε ισότιμους ρόλους.
  Δεύτερον, η δράση της ομάδας αλλά και του αλληλέγγυου κόσμου που συγκεντρώθηκε έξω από το μαγαζί άρχισε και τελείωσε στο Chaplin's. Οποιαδήποτε σύνδεση της ομάδας με τα γεγονότα που συνέβησαν στη Μητρόπολη δεν υφίσταται. Οι εξώστρεφες δράσεις μας είναι ανακοινωμένες στη σελίδα μας και οποιαδήποτε/οποιοσδήποτε μπορεί να ενημερωθεί για αυτές. Το Φύλο και Φτερό δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τα συνθήματα που γράφτηκαν στη Μητρόπολη. Άλλωστε, δεν ταυτίζεται το πολιτικό περιεχόμενο όλων των συνθημάτων με  τα πολιτικά προτάγματα της ομάδας.
  Τρίτον, έγινε αναφορά από εργαζόμενη του Chaplin's πως, κατά τη διάρκεια του ενός τετάρτου που κράτησε η δράση μας, παρεμποδίστηκε η εργασία του προσωπικού. Η εν λόγω παρεμπόδιση δε συνέβη ποτέ. Έτσι κι αλλιώς, ο σκοπός μας δεν ήταν η παρακώλυση της εργασίας των υπαλλήλων αλλά η διαμαρτυρία απέναντι στον ομοφοβικό και σεξιστή υπεύθυνο. Το προσωπικό φαίνεται να μην έχει καμία επίγνωση της ταξικής του θέσης καθώς από ότι διαπιστώνουμε στα σχόλια που έγιναν από υπαλλήλους ενστερνίζονται και αντιλαμβάνονται με τον ίδιο τρόπο με τον εργοδότη τους τη δράση μας. Μάλλον η μαζικότητα της δράσης ενόχλησε τον ιδιοκτήτη λόγω της έκτασης που πήρε το ομοφοβικό και σεξιστικό περιστατικό στην πόλη του Ρεθύμνου και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη  δυσφήμιση του μαγαζιού και κατ' επέκταση τη μείωση  κέρδους. Η έλλειψη ταξικής συνείδησης στην προκειμένη περίπτωση αποτέλεσε παράγοντα που εμπόδισε το προσωπικό (που πήρε δημόσια θέση απέναντι στο γεγονός) να αναγνωρίσει τη δράση ως αντισεξιστική αλλά αντίθετα την ανέγνωσε όπως και ο εργοδότης ως άσκοπο βανδαλισμό.
  Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε στην προέκταση που πήρε το  λεσβιακό φιλί το οποίο χαρακτηρίστηκε ως "προκλητική σεξουαλική συμπεριφορά". Η διάχυτη ομοφοβία είναι εμφανής ακόμα και από τον τρόπο που εκφράστηκε η εργαζόμενη πάνω σε αυτήν τη σεξουαλική έκφραση. Σύμφωνα με τα ετεροκανονικά πρότυπα που θεμελιώνουν αυτήν την κοινωνία, η ετερόφυλη επαφή παραμένει αποδεκτή και σε καμία περίπτωση οι αντιδράσεις που προκαλεί, δεν μπορούν να ταυτιστούν με αυτές της ομόφυλης σεξουαλικής έκφρασης. Στη συνείδηση της κοινωνίας που μεγαλώνουμε και αφομοιώνουμε απόλυτα το τι ρόλο πρέπει να επιτελούμε, η ομοφυλοφιλία είναι κάτι το οποίο πρέπει να δικαιολογούμε και να υπερασπιζόμαστε σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας. Αυτό άλλωστε είναι εμφανές από το σύνολο των δράσεών μας που διεκδικούν την ορατότητα. Επομένως, το φιλί χαρακτηρίστηκε ως ''προκλητικό'' όχι επειδή ήταν όντως, αλλά στη βάση της ομοφοβικής αντίληψης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου